صندوق بین‌المللی پول : ایران هفدهمین اقتصاد بزرگ جهان شد
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، براساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، جمهوری اسلامی ایران در سال 2011 با 930 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی، جایگاه هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیا را به خود اختصاص داد.

آمارهای منتشر شده از سوی صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد اقتصاد ایران طی 33 سال گذشته روندی رو به رشد را طی كرده و جایگاه خود در میان بزرگترین اقتصادهای جهان را ارتقا داده است.

براساس این گزارش ، تولید ناخالص داخلی ایران در دوران انقلاب اسلامی افزایش یافته و براساس قدرت خرید در سال 1980 بالغ بر 114 میلیارد دلار بوده ، این رقم در سال 2011 به 930 میلیارد دلار رسیده است. به این ترتیب تولیدات سالانه اقتصاد ایران طی 33 سال گذشته هشت برابر شده است.

همچنین به دنبال آن، جایگاه ایران در رده‌بندی اقتصادهای بزرگ جهان نیز ارتقاء یافته است. ایران در سال 1980 بیست و یكمین اقتصاد بزرگ دنیا شناخته می‌شد ، اما در سال 2011 به جایگاه هفدهم رسیده است كه صعود 4 پله‌ای را نشان می‌دهد. ایران توانسته است چهار كشور عربستان، لهستان، استرالیا و آرژانتین را طی این مدت پشت ‌سر بگذارد.

بر اساس این گزارش ، در سال 2011 امریكا با تولید ناخالص داخلی 15 هزار میلیارد دلاری در رتبه نخست قرار گرفته است و چین، هند، ژاپن، آلمان، روسیه، برزیل، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، مكزیك،كره جنوبی، اسپانیا، كانادا، اندونزی و تركیه به ترتیب در رتبه های دوم تا شانزدهم و بالاتر از ایران قرار گرفته‌اند. تولید ناخالص داخلی تركیه بر اساس قدرت خرید یك هزار میلیارد دلار اعلام شده است.

استرالیا نیز با تولید ناخالص داخلی 918 میلیارد دلاری یك پله پایین‌تر از ایران و در جایگاه هجدهم قرار گرفته است.

اقتصام **1601**





:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 540
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: